צפת • פיצול בצפון: חמש מפלגות דתיות מתמודדות

דוד קורצווייל No Comments on צפת • פיצול בצפון: חמש מפלגות דתיות מתמודדות
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיצול חוגג בעיר המקובלים. לא פחות מארבעה אנשים בעיר צפת מתמודדים על הכתר של ראשות העיר בעיר הקטנה שבגליל העליון. הראשון הוא ראש העיר המכהן אילן שוחט מתמודד מטעם רשימת ישראל ביתנו. מתמודד נוסף שוקי אוחנה מטעם רשימת הליכוד שהציב כמספר שניים את ראש העיר לשעבר ישי מימון חובש הכיפה. בנוסף מתמודדים גם שלמה חדד מטעם מפלגת נר, ועו״ד תמיר סבאן.

בבחירות למועצת העיר המגוון גדול יותר, עד שאומרים בצפת בבדיחותא כי יש יותר מפלגות מתושבים. נתחיל עם חבר המועצה גדי מלכה עומד בראש רשימת הבית היהודי כאשר במקום שני הוצב צחי ללוש.

חבר המועצה משה אוחיון ממתמודד מטעם מפלגת חב״ד, כאשר במקום השני הוצב מוטי דיין ובמקום השלישי יותם קארו ממפלגת תקומה.

ביהדות התורה העניינים – כרגיל- יגעים. בפריימריז בתוך קהילות ה"כלל חסידי" בצפת התקבלו התוצאות הבאות : אליעזר לזר 24 קולות, יהושע שמרלר 8 קולות, מנשה ברנט 2 קולות. למעשה הבחירות התקיימו במטרה להזיז את חבר המועצה אייזיק ליפשיץ, חתנו של אחד מבכירי קהילת ברסלב בעיר. על פי השמועות ח"כ מאיר פרוש לחץ לבטל את הפריימריז אך ללא הועיל.

ואם כל זה לא מספיק הרי שאליעזר לזר אמור להשתלב ברשימת דגל התורה (ת') בעיר ולא במסגרת אגודת ישראל, שם ימשיכו למשוך בחוטים עסקני חסידות ברסלב.

גם בש"ס המלחמה בעיצומה. רבים ממצביעי ש"ס לא מרוצים מפעילותו של יו"ר התנועה בעיר רונן גונן והם מאיימים להצביע למפלגות אחרות.

כיום הציבור החרדי מונים למעלה מ-60% מתושבי צפת. כאשר ש"ס שווה כ-2200 קול, ויהדו"ת שווה כ-1800 קול. למרות זאת אילן שוחט, ראש העיר הנוכחי יודע שהיחיד שאולי מאיים עליו זה שוקי אוחנה נציג הליכוד. המועמד החרדי, שלמה חדד אינו נחשב לאיום ממשי. חדד שכבר 30 שנה הינו עובד עירייה בכיר, שימש בשנים האחרונות כדובר העירייה.



0 תגובות